- System hamulcowy: w różnych warunkach panujących w otoczeniu, działanie hamulca roboczego i hamulca postojowego jest stabilne, a skuteczność hamowania dobra. System hamulcowy jest jednym z najmocniejszych punktów całego wózka.
- Wyświetlacz z licznikiem i oświetlenie ostrzegawcze: Wysokiej jakości elektroniczny wyświetlacz jest niezawodny, a dane na nim wyświetlane można w wygodny sposób obserwować zachowując wydajność pracy operatora. Równocześnie wyposażono wózek w oświetlenie ostrzegawcze zwiększające bezpieczeństwo pracy.
- Urządzenie amortyzujące: Gumowe amortyzatory zastosowano dla silnika, przekładni automatycznej, kabiny operatora oraz innych systemów, które minimalizują poziom wibracji i hałasu w całym wózku, a także zapewniają operatorowi komfortowe warunki pracy.
- Szeroki maszt i rama wideł: szeroki maszt i i rama wideł, zaprojektowane na bazie innowacyjnych idei, zapewniają operatorowi szerokie pole widzenia, które wpływa na bezpieczeństwo i efektywność pracy.
- Siedzisko: komfortowe siedzisko jest regulowane w tył i w przód, by zapewnić operatorowi wygodę pracy i złagodzenia zmęczenia w trakcie długiego czasu pracy.
- Standardowa konfiguracja: Kabina operatora wyposażona w amortyzator, wentylator oraz gaśnicę.
- Dostępne opcje: koła superelastyczne, klimatyzacja, radio, automatycznie nastawny pozycjoner wideł z przesuwem.
- Silnik Cummins: wysokoprężny silnik Cummins QSB6.7, elektronicznie sterowany, sześciocylindrowy, z turbo-doładowaniem o mocy 119kW. Ten silnik charakteryzuje duża moc i moment obrotowy, jest odpowiedni dla wszystkich warunków pogodowych, a jego przewagą jest niskie zużycie paliwa i hałasu. Zastosowano w nim najnowocześniejsze technologie spalania i jest zgodny z wymaganiami EU co do emisji spalin Stage III.
- Automatyczna skrzynia + przekładnia hydrokinetyczna: automatyczna skrzynia wraz z przekładnią hydrokinetyczną, tworzą komplet napędowy o niskim poziomie hałasu, stabilny pod względem jakości i niezawodny w działaniu.
- Oś napędowa: oś napędowa firmy MERITOR, specjalizującej się w produkcji osi właśnie do ciężkich maszyn. Wyposażona w podstawowy (jednostopniowy), spiralny ogranicznik prędkości i planetarny ogranicznik koła.
INFORMACJE PODSTAWOWE:
Udźwig: 12.000 kg przy środku ciężkości 600 mm.
Maszt Triplex Model M300
Wysokość podnoszenia: 3.000 mm
Wysokość złożonego masztu: 3.300 mm
Prędkość podnoszenia wideł z ładunkiem: 350 mm/s
Prędkość opuszczania wideł z ładunkiem: 370 mm/s
Kąt odchylenia masztu od/do kabiny: 6° / 12°
Prędkość jazdy z/bez ładunku 28.0/29.0 km/h
Promień skrętu: 4500mm
Zdolność pokonywania wzniesień: 28%
Całkowita długość z widłami: 5820mm
Całkowita szerokość: 2520mm
Ogumienie pneumatyczne:
przód: 11.00-20
tył: 11.00-20
Rozstaw osi: 3000mm
Rozstaw kół przód/tył: 1950/2050mm
Długość od środka przedniej osi do czoła wózka: 780mm
Długość od środka tylnej osi do tyłu wózka: 820mm
Minimalny prześwit: 215mm
Pozycjonowanie wideł: 500-2370
Wymiary wideł: 1.220 x 200 x 85 mm
Silnik: Cummins QSB6.7
Liczba cylindrów: 6
Moc znamionowa / przy obrotach: 119kW / 2200rpm
Maksymalny moment obrotowy / przy obrotach: 730Nm / 1400rpm
Zużycie paliwa: ≤211 g/kWh
Skrzynia biegów: automatyczna
Cechy wózków HELI